In de Middenschool leggen we de nadruk op het breed, funderend leren. Leren moet je leren. Het succes van je schoolloopbaan hangt in grote mate af van je denk- en werkmethoden. Wij zetten je alvast op weg door:
De leerlingen hebben in de eerste graad drie proefwerkperiodes.
Voor de kerst-, paas- en zomervakantie worden alle vakken overhoord.
De leerlingen hebben dan in de voormiddag proefwerk. In de namiddag kunnen ze thuis of op school studeren.
Per periode krijgen de leerlingen een gepersonaliseerd rapport. Per vak worden de behaalde resultaten toegelicht via uitgebreide feedback. De klassenraad kan na elke examenperiode remediëring Frans, Nederlands of wiskunde adviseren na schooltijd (eerste jaar) of tijdens de keuze-uren (tweede jaar).
De leerlingen werken met gespreide evaluatie. Hun vorderingen bij de ontwikkeling van kennis, vaardigheden en attitudes worden via permanente of gespreide observatie en evaluatie vastgesteld.
Per trimester maken de leerlingen wel een proefwerk voor de theoretische vakken. Dat zijn de zogeheten kennisdagen. Tijdens die dagen worden de vorderingen voor deze vakken gemeten.
De mate waarin de leerling zelfredzaamheid verworven heeft, is een belangrijk element bij het meten van zijn vorderingen.
Per periode krijgen de leerlingen een gepersonaliseerd rapport, met plaats voor de behaalde resultaten en de nodige remediëring.